iklan

Berhentilah Membeli Air Ini Karena Akibatnya Sangat Mengerikan..! ((Sebarkan))

ADSENSE Link Ads 200 x 90
ADSENSE 336 x 280
Berhentilah Membeli Air Ini Karena Akibatnya Sangat Mengerikan..! ((Sebarkan))

Penyusutan mendadak berat badannya itu juga menyebabkan tiada lagi keceriaan pada wajah Khairul Helmi yang kini terpaksa menumpang kasih adik perem­puannya di Kampung Tok Panjang, dekat sini sejak dua tahun. lalu.

Menurutnya, sejak dua tahun lalu sebagus sahaja disahkan menghidap penyakit itu, selera makannya mulai berkurangan dan berat badannya juga menyusut sehingga kurus kering.
Jadi kondisinya benar-benar menyedihkan kerana kadang-kala cuma dapat terlantar di rumah akibat penyakitnya itu dan terpaksa dipapah oleh adiknya, Nurul Athirah, 24.

“Dulu badan saya pernah mencapai 100 kg jadi saya dikate­gorikan berbadan besar tapi sehat dan mampu bekerja sebagai operator kilang dekat Perai.


“Namun seluruhnya berubah pada 2012 jika saya disahkan menghidap diabetes yang kronik menyebabkan berat badan menyusut dan kini hanya mampu terlantar di rumah serta dijaga oleh adik perempuan saya, ” katanya saat ditemui di rumahnya disini hari ini.



Tambahnya, sejak ibu bapanya berpisah, ibunya, Rosmah Sulaiman, 44, berkahwin lain serta kini menetap bersama bapa tirinya dan cuma sesekali datang menjenguk­nya di rumah.

Jelas Khairul Helmi, biarpun sedih dengan nasib yang menimpanya tetapi, dia reda dan pasrah atas ketentuan itu.

“Kalau bisa diputar kembali saat, saya mahu kembali sihat jenis dahulu serta tinggalkan amalan jelek sukai minum air berkarbonat sebagai puncak penyakit ini, ” tuturnya.

Sementara itu, rekannya, Mahazan Mohamad, 34, berkata, dia tak menyangka Khairul Helmi jadi kurus akibat menghidap penyakit yang kronik karena menyangka rekannya itu selama ini diet.

“Memang saya terkejut apabila dimaklumkan yang dia menghidap diabetes kronik kerana saya kira dia cuma berdiet. Apa pun saya tetap akan ada di sisinya dan memberi sokongan agar dia kembali sehat"

Baca Juga  :











ADSENSE 336 x 280 dan ADSENSE Link Ads 200 x 90